سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر چی تو بخوای دوست

همراه و اختلال در خواب

    نظر

طبق بررسی که Mobile Manufacturers Forum استفاده از تلفن همراه پیش از خواب می‌تواند موجب مختل شدن خواب خوب شبانه شما گردد، پرتوافکنی این گوشی‌ها سبب بی‌خوابی، سردرد و درهم برهمی خواب می‌شود.
بالغ بر 70 زن و مرد در سنین بین 18 تا 45 سال تحت آزمایش سطوح مختلف پرتوافکنی قرار گرفتند و واکنش آنان مورد بررسی قرار گرفت. کسانیکه پرتوافکنی برابری را در هنگام استفاده از تلفن همراه گرفتند و کسانیکه در موقعیت‌های مشابه جای داشتند، اما تنها پرتو دهی ساختگی گرفتند.

افرادی که تحت پرتو افکنی قرار گرفتند، مدت زمان طولانی‌تری تا اولین مراحل خواب عمیق آنان به طول انجامید، و عمیق‌ترین مرحله خواب آنان بسیار کوتاه بود، مرحله‌ای که با توانایی بدن جهت تازه کردن قوای جسمانی خود در ارتباط می‌باشد.
Bengt Arnetz استاد محقق گفت: «این بررسی شدیدا پیشنهاد می‌کند که استفاده از تلفن همراه با تغییرات ویژه در نواحی مسئول مغز برای فعال شدن و هماهنگی سیستم عصبی در ارتباط می‌باشد.»

دانشمندان نیز اظهار داشتند که پرتوافکنی ممکن است تولید melatonin هورمون را که بر ریتم داخلی بدن نظارت می‌کند متوقف سازد. نیمی از کسانیکه مورد تحقیق قرار گرفتند، خود را در برابر برق حساس می‌دانستند، نشانه‌هایی چون سردرد بخاطر استفاده از تلفن همراه گزارش داده شده است، در صورتیکه آن افراد ثابت کرده‌اند که قادر به توضیح نبودند که آیا در زمان آزمایش تحت پرتو افکنی قرار گرفته‌اند یا خیر.
Alasdair Philips مدیر Power Watch که بر اثرات میدان‌های الکترومغناطیسی بر سلامتی بررسی می‌کند، گفت: «ثابت شده است که ما باید این موارد را در روش احتیاط آمیزی درمان نماییم.»

این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که اگر شما در بعدازظهر با کسی تماس بگیرید، بسیار بهتر است که از تلفن ثابت استفاده کنید و تلفن همراه خود رادر کنار خود قرار ندهید.
Mike Dolan مدیر اجرایی Mobile Operators Association گفت که این بررسی با تحقیق دیگری جور در نمی‌آید.
وی افزود: «این تحقیق بخش کوچکی از صحنه بسیار بزرگ علمی می‌باشد. تاثیر بسیار کمی دارد.»

محققی آن را به تاثیر آنچه که شما از یک فنجان قهوه می‌گیرید، تشبیه می‌کند.
ماه سپتامبر گذشته، بررسی شش ساله UK Mobile Telecommunications and Health research Programm یا MTHRP اظهار داشت که استفاده از تلفن همراه، خطری را درکوتاه مدت برای مغز ایجاد نمی‌کند، اما محققان نمی‌توانند امکان استفاده دراز مدت را که موجب افزایش خطر سرطان می‌شود را نادیده انگارند.