سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر چی تو بخوای دوست

چه کسی دوربین تلفن همراه را اختراع کرد؟

    نظر

خلاصه مطلب: در اواسط سال 1996 در منلو پارک کالیفرنیا شرکت Ricoh Corporation اولین سیستم بی‌سیم را برای ارسال عکس از دوربین دیجیتالی و تلفن همراه به رایانه شبکه ای در اینترنت طراحی کرد.

ایده تلفن همراه دوربین دار به فیلیپ کاهن مدیر اجرایی شرکت تولید کننده نرم افزار بورلند واقع در تگزاس نسبت داده می‌شود.
این ایده زمانی به ذهن وی رسید که بی صبرانه منتظر به دنیا آمدن دخترش بود. در حالی که یک دوربین و یک تلفن همراه در دست داشت در این اندیشه بود که کاش می‌توانست این دو دستگاه را با یکدیگر ترکیب کند تا تجربه خود را با سایر افراد فامیل شریک شود و عکس‌ها را از طریق تلفن همراه برای آنها نیز ارسال کند.
در اواسط سال 1996 در منلو پارک کالیفرنیا شرکت Ricoh Corporation اولین سیستم بی‌سیم را برای ارسال عکس از دوربین دیجیتالی و تلفن همراه به رایانه شبکه ای در اینترنت طراحی کرد.
یک سال بعد در کالیفرنیا در 11 ژوئن 1997 فیلیپ کاهن Philippe Kahn اولین تلفن همراه دوربین دار کامل شده را که شخصا ساخته بود به نمایش عمومی‌درآورد.
این گوشی در آن زمان تصاویر گرفته شده را با بیش از 200 هزار نفر در سراسر جهان به اشتراک می‌گذاشت. کاهن با شرکت ژاپنی J-Phone شریک شد و شرکت شارپ اولین گوشی دوربین دارا با نام40 J-SH را به طور تجاری تولید و به بازار عرضه کرد.
اولین راه‌اندازی تجاری گوشی‌های دوربین دار در آمریکای شمالی در سال 2002 اتفاق افتاد و اپراتور اسپرینت بیش از یک میلیون گوشی دوربین دار ساخت Sanyo را ارایه داد.
گوشی‌های دوربین دار مانند اغلب تکنولوژی‌های همراه در مدت زمان کوتاهی راه بلندی را پیموده است.
در طول 15سال گذشته والدین از این اختراع کاهن برای گرفتن عکس از نوزادان، کودکان نوپا، دوقلوها و نوجوانان خود استفاده کرده اند.
راحتی و دسترسی تلفن همراه دوربین‌دار دو جنبه مختلف دارد که یکی استفاده از آن برای عکسبرداری یا فیلمبرداری‌های غیر اخلاقی و جنبه دیگر استفاده مفید از این دستگاه می‌باشد.
امروزه به سختی می‌توان تلفن همراهی جدیدی را پیدا کرد که حداقل از یک دوربین معمولی برخوردار نباشد.
سازندگان تلفن همراه اکنون کاربردهای بلاگ عکس (بارگذاری عکس در اینترنت)، کابل USB برای انتقال عکس به رایانه و نوت بوک و قابلیت ارتباط با پرینتر از طریق USB را نیز در گوشی‌ها تعبیه کرده اند.
با وجود مدل‌های مختلف گوشی‌های دارای دوربین همه می‌توانند عکاسی کنند، فقط به کاربر بستگی دارد که از دوربین گوشی چه نوع استفاده ای می‌کند.

منبع: جام جم